Nytt År och nya möjligheter!

2014 ska bli dom nya möjligheternas år!
 
Först och främst så har jag bestämt mig för att starta med 5:2-dieten. Idag är första fastedagen och det blir proteinpulver till frukost, lunch och middag. Sen ska jag variera vad jag äter på fastedagarna, så att det känns roligt och nyttigt. Första dagen....weeehoooo!
 
I motsats till dagens proteinshakes så är jag otroligt sugen på rött vin och beuf bourguignon! Jag blev otroligt inspirerad av fimen "Julie/Julia projektet" som gick på TV igår. Det måste bli en köttgryta och gott rött vin till helgen. För mat är gott och nyttigt och en enorm trrend. Folk bloggar och fejsbukar om mat hela tiden. Det är vårt bränsle och vi blir glada av det. Varför då inte göra en bra sak av det? Så jag bestämde mig att blogga varje dag detta året och det kommer nog att handla om mat, träning och dom nya möjligheterna som jag hoppas på.
 
Apropå möjligheter så tänker jag mycket på barnen och jobbet och hemmet för detta året. Det är inte bara "jaget" som ska utvecklas, det är jobbet, relationerna och barnens framtid. Jag läser mycket nyheter på nätet och shockas över utveckling i världen. Dålig ekonomi, dåligt med jobb, stigande priser på allt, nätpedofiler, våld, kriminalitet, droger och i allmänhet rätt dystra utsikter för nästa generation. Det bästa VI kan göra är att se till att hjälpa dem ordentligt på traven med allt OCH se till att jorden inte är en så grym plats att leva på. Hur då, frågar ni? Jag vet inte riktigt, men det är väl en av sakerna som vi kan blogga om, eller hur?
 
Jag och en kompis pratade om möjligheter för gemensam business och det inspirerade mig att börja tänka i nya banor om jobb, framtid och positiv glädjespridning. Mycket i världen idag handlar om att vara just negativ och pessimistiskt och fatalistisk. Varför kan inte VI (jag och du) vända på den trenden med att starta en POSITIV grej? Den positiva grejen ska dessutom andas optimism och framtidstro. Bra saker alltså. Vi måste tro på en framtid och dessutom se till att skapa den tillsammans!
 
Så år 2014 startas med positivism, nytt mod, nya blogginlägg, 5:2 och en massa jävlaranamma!
 
Komigen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0