Det där om kärlek

Tänkte precis SÅ DÄR som man inte ska tänka.
 
Sen såg jag ett blogginlägg som handlar just om att INTE TÄNKA SÅDÄR.
 
jag kommer aldrig träffa någon”, ”varför vill ingen ha mig? Är jag inte bra nog?” ”undrar hur det är att vara den där snygga tjejen som alla killar vill ha?” ”ingen vill ha mig, jag är för ful, för fet, för dum, för kort.”
 
Jamen, ändå tänker vi så. För att vi är människor och vi behöver varandra. Vi behöver kärlek. Men ibland fokuserar vi på att kärleken handlar om någon annan än oss själva eller att det måste vara en partner. Kärlek är även vännerna, familjen etc.
 
Och inte blir det mindre lätt för att tidningar och nätet fylls av bilder, reportage och hyllningar till Alla Hjärtans dag. Rosor, choklad, middar, dejtingsajtre som utlovar perfekta partners och så självklart röda hjärtan överallt. Man blir deprimerad efter ett tag utan att ens vilja det.
 
Jag är singel. Klart jag vill ha kärlek. Klart jag inte vill leva ensam resten av livet, men jag vill inte nöja mig med första bästa heller. Hellre ensam än leva ihop med någon som är halvbra.
 
Jobbet kallar. Jag får fundera på kärlek och vänskap en annan dag.
 
LOVE!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0