FB-vänner reser bort....

och jag reser i tanken....
 
Många av FB-vännerna lägger upp foton och uppdateringar om solsemestrar utomlands just denna veckan.
 
Just denna veckan är mina tankar långt bort i det fjärran av längtan efter just värme, vänner, närhet, kärlek. Precis det som vännerna på FB vill ge sken av - Lyckan.
 
Och jag längtar bort. Längtar till en strand och en promenad i solnedgången hand-i-hand med en kärlek. Stannar till och blickar mot horisonten med en arm om varandra. Dricker vin och skrattar i natten.
 
 
På fredag kommer en god vän på besök. Han som bjöd på årets bästa fest förra sommaren. Malmö, augusti, dans och skratt i varm sommarnatt under äppelträden. Han kommer på besök och det blir mat och vin och skratt. Det blir vänner och värme. Det är kärlek i en fin form.
 
Jag längtar till Malmö. Till bror och kusin och lättsamt umgänge. Jag längtar till jul. Jag vill mysa hemma med mina pojkar och elda i kakelugnen och bara låta snön falla mjukt på allt. Drömma om nytt år och nya tid och om saker som göms i snö och inte kommer fram i tö.
 
Jag skrev i början av januari 2013 - Detta kommer att bli bästa året någonsin! Kanske ska jag skriva samma sak förste januari 2014 och se vad som händer?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0