Jag hade rätt....tyvärr....

TYPISKT. Jag hade rätt......
 
Min teori om att det alltid är kvinnan som blir ensammast och att det alltid är mannen det är "synd om" vid en separation visade sig vara helt rätt. Fy va tråkigt.
 
Jag har haft mina tvivel, mest på mig själv så klart, för sånna är vi kvinnor. Det måste vara MIG det är fel på eftersom alla vännerna försvinner vid en separation. Det hände med mina barns far och det händer nu med senaste sambon. Det är säkert jag som är tråkig, dum, elak, ful, fet, otrevlig mm så att ingen vill hänga med mig nu när jag är ensam. Men en man behöver aldrig tvivla. Hans vänner sluter upp som aldrig förr och visar minsann att han inte ska behöva vara ensam, för killar kan minsann. Och det värsta är ju att det är samma vänner vi pratar om. Hans och hennes. Men skillnaden ligger i att grabben blir bjuden och inbjuden och utbjuden av allt och alla, även av dom kvinnliga bekanta. Kvinnan blir lämnad ensam och ensammast. Även kvinnorna ratar sina kvinnliga vänner men sluter upp på den manlige vännens sida. En parmiddag kan innehålla en ensam kille, men aldrig en ensam tjej. Ett par kan gå ut med sin manlige singelkompis men inte med sin kvinnliga dito. Ett par kan ordna grillfest och bjuda killen med barn, men inte hans fd tjej med samma ungar. Ett par kan bry sig om killen och ordna för honom, men tjejen får fan sköta sitt själv.
 
Jag förstår att min teori stämmer. Jag har fått flertalet bevis både i mitt eget fall och från andra kvinnor i samma situation. Tesen är bevisad bortom allt tvivel. MEN.... Kan jag inte bara få EN förklaring till VARFÖR det är så?
 
Någon????
 
..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0