Att vara mamma

Såg ni TV4s morgonprogram imorse?


Det handlade om ett gammalt reportage från 1997. Det var en familj som fått en dotter med Downs Syndrom. Dom beslöt sig för att lämna kvar henne på sjukhuset för dom ville inte ha ett barn med fel på. Dom åkte hem utan henne.


Som tur var ångrade dom sig och en vecka senare hade dom flickan, Alice, hemma hos sig och hennes storasyster.


Idag är det 15 år senare och Alice är en underbart söt tjej som är sådär typisk DS och älskvärd och go och mysig. Familjen skaffade 2 barn till och har 4 totalt.


Jag kollade reportaget och blev helt ledsen. Tänk att föda ett barn och bara känna att man inte vill ha det.

Jag tänkte på mina två killar och på vad jag skulle kunna gör aför dom. Den kärleken jag kände för dom direkt var enorm och den är ännu större idag. Jag skulle kunna göra allt, vadsomhelst, hur mycket som helst för dom.

Att vara mamma är att ha äkta kärlek för någon livet ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0