Självmordstankar i Borås?

Den här lagen om att fotgängare alltid har företräde på övergångsställen har lett till rena rama självmordshysterin.
 
Jag kan inte tolka det som annat än att folk VILL bli påkörda. Varför skulle man annars SKYNDA sig fram till övergångsstället när man ser att bilen kommer och sen gå extra LÅNGSAMT över övergångsstället, samtidigt som bilen närmar sig med tjutande bromsar och däck?
 
Lägg därtill att det är mörkt och regnigt ute och att personen i fråga är mörkklädd (det är ju vinter för fan och då bär vi svart) och helt saknar reflexer (sånt trams bär inte vuxna). Det är bara sjätte sinnet som får mig att bromsa samtidigt som jag tänker "det kanske kastar sig någon ut framför min bil här och nu".  Och jodå, där kom det en man/kvinna utrusande i gatan mitt i strålkastarljuset. WTF?
 
Jag vet att hösten är deprimerande och att Borås inte är världens happyplace, men snälla fotgängare - varför vill ni att jag ska köra över er?
 
 
Varför inte använda reflexer och sunt förnuft?????
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0