Drömma sig bort och må bra

Jag köpte, på inrådan från min äldste grabb, en DVD-box med fyra filmer.





Det är den fantastiska boxen med 4 filmer av Hayao Miyazaki. Japansk Manga.
Boxen på bilden innehåller bara 3 filmer. Den 4:e filmen heter Kikis Expressbud.

Helt UNDERBART vackra vyer. Kärlekssagor med en fantasytwist. Underbara personpoträtt. Kampen mellan det goda och det onda. Magiska äventyr. Ljuvligt vackra slut.

Äkta "må bra filmer". Jag och mina två pojkar, 7 och 11 år, satt och kollade på filmerna 4 dagar i sträck och njöt verkligen. Det var knäpp tyst i soffan och efteråt drog vi alla en djup suck. Filmerna passar alla åldrar och kön. Fast min sambo var väl kanske inte lika imponerad som vi tre andra, men han är ju man ;)

Köp eller hyr filmerna. Se dom. Njut. Se dom igen. Njut en gång till.

Man kan inte göra annat än att drömma sig bort och må bra efter att ha sett dessa filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0