Blommorna gillar regn iaf



Nu är jag riktigt nöjd.

Den där frosten som utlovades i natt kom aldrig. Blommorna har klarat sig.

Det ser ju lite klent ut i vissa krukor, men det ska ju blomma upp fram emot sommaren. Det blir en stor kruka med blomsterkrasse och en liten kruka med blå lobelia. Dom plantorna är ju lite små just nu.

Rosenbusken i planteringen bakom krukorna ska bli stor och fin och ge gula blommor.

Om bara värmen kan komma tillbaka. Imorgon ska det visst regna.

Jag tror blommorna gillar regnet. Dom blir vattnade och duschade. Det är bara vi människor som inte gillar regn. Nej, det är vi vuxna som inte gillar regn. Barnen ÄLSKAR regn. Dom älskar vattenpölar, gummistövlar och så mysiga dagar inomhus med film och varm O'boy.

Nu skriver jag så mysigt om regnet så jag längtar lite till imorgon faktiskt. Regnig dag med te. Mmmmmm...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0