Jag är en VÅRTULPAN!

Jag mår oförskämt bra just nu. Solen lyser varje dag. Vännerna börjar visst också töa fram ur vinterdvalan och folk börjar intressera sig för AW och fika och umgänge. Påsken och ledighet och resan till solen med barnen närmar sig med stormsteg och det börjar kännas lite som när man själv var liten....jag längtar...

Dom där tyngande projekten som varit ett konstant dåligt samvete sen november har äntligen blivit klara.

Det känns nästan som om det just nu är lager efter lager av dålig som skalas bort precis som man gör med dom där vinterglåmiga lökarna som man köper just nu. Inte en endaste en är frisk och fräsh, man måste skala bort halva löken först. Om jag fortsätter att skala av dom skrumpna, mögliga, sladdriga och ofriska lagren, så är jag snart nere i den friska kärnan. Då mår man fint igen! 

Men om man ser sig själv som en lök, kan man få välja typ av lök då?

Helst hade jag velat vara en tulpanlök. En som blommar ut vackert på våren. För just denna våren mår jag PRIMA. Som en äkta fin vårtulpan.



Visst vill man sträcka såhär stolt på sig en solig vårdag? Att få känna sig störst, bäst och vackrast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0