Fredagslängtan

Idag är det fredag och jag ska hämta mina boys. Jag har inte sett dom på en vecka och jag LÄNGTAR!!!

Jag längtar efter att få ledigt efter en lång och intensiv vecka.

Jag längtar efter den där sköna känslan av ro i kropp och själv när mörkret lägger sig och alla tystnat då fredagsmysfilmen startar. Jag längtar efter det där glaset vin som bara är godast på fredag kväll. Jag längtar efter kramar från pojkarna. Jag längtar efter det tjatiga "mamma!!!!!". Jag längtar efter den där sömniga trötta kramen från en kille som precis ska somna. Jag längtar efter det uppdukade fredagsmysbordet med godisskålar, chips och ostbågar och ett stort glas iskall cola. Jag längtar efter fredagsmörkret och tysnaden i hemme sent på natten, då man blåser ut alla tända ljus och vet att nästa morgon är det lördag och mobilen kommer inte att ringa 06.00.  Jag längatr efter en mysig kväll med en avslappnad och utvilad sambo. Att få krypa ner i sängen och småprata länge och sen somna tillsammans utan stressen av att behöva somna direkt. Jag längtar idag.



Det är ca 6 h kvar av saknaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0