Från 34 till 14!

Har ni märkt att tiden går så fort just nu?

Det känns som att dagarna bara flyger iväg och att dygnet minskar i timmar. Det är morgon och sedan är det plötsligt kväll och läggdags igen! 16 h bara försvinner. Arbetsdagen flyger på. Natten känns som ingenting (kanske därför som vi är så trötta allihop?). Kvällen passerar i ett huj och ingen vill egentligen gå och lägga sig för "vi kom ju precis hem eller hur?".

I höstas var det tvärt om. Då kändes det som att dagarna aldrig skulle ta slut. Det var minst 34 h på ett dygn. Arbetsdagarna ville aldrig ta slut. Natten var oändligt lång. Kvällarna var bara sega och långa och mornarna var som flytande tjära, svarta och tröga.

Just nu känns det riktigt roligt med allt! Men det känns också som att livet försvinner lite för fort. Jag hinner inte med allt som jag vill och måste.


Tänk om man missar något viktigt? Tiden räcker liksom inte till.
Det känns som att jag faktiskt missar LIVET.

Fast å andra sidan så finns det ju positiva saker med att tiden går fort. Det är nu mindre än 2 veckor tills vi ska åka på solsemester!!!!!



På min "glöm inte lista" finns det givetvis solkräm, badtofflor och en bra bok att läsa vid poolen!

Biljetterna hänger på kylskåpet! Snart dags att åka alltså!!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0