Borås centrum en solig fredag

Jag är som sagt stressad idag.

Jag ahde ett litet ärende till stan idag. Tyvärr ligger revisorns kontor mitt inne i centrum, så jag har inget annat val än att ta mig mitt in i smeten. Jag ska passa på att fixa en lunchlåda till mig och mannen också.

Det är miljoner med människor inne i stan. mest verkar det vara förvirrade bilburna människor. Det korkar igen. Det finns ingen balans, sans, humor eller medmänsklighet hos dessa biltrafikanter. Dom vill fram till varje pris och tar ingen hänsyn till varken polis, gångtrafikanter, vägarbeten, trotoarer, andra bilar eller trefikregler.

Det är fredag och sol och det är lunch. Ta det lugnt!!!! Det går inte fortare bara för att ni blockerar gatan eller beter er som om ni var världsmästare och ägare till hela gatan.

Nåväl, jag fick både ärendet uträttat och lunchlåda.

Nu när jag är mätt så kan jag skratta åt eländet. Tyvärr blir det en pärs till i eftermiddag då jag ska hem.

Sen ..... sen är det helg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0