Tvätt, köttbullar och fotbollskväll

Jag slutade lite tidigare idag. Orkade inte jobba när jag visste att tre grabbar var hemma och bara slöade. Jag kom hem precis lagom till deras lunch (kl 15....) och landade mitt i stekoset från smarriga hamburgare. Det blev en hamburgare med ost utan bröd för mig. Funkade fint eftersom jag till lunch bara ätit lite sallad med fetaost.
 
Sen har det varit tvätt och en lång väntan på fotbollen. Ikväll smäller det mellan Spanien och Portugal och jag vill se Ronaldo gråta och slita sitt hår, lite som matadoren i Tjuren Ferdinand (fast han skulle aldrig slita i håret iofs...).
 
Och så är det tvätt. Så det är lite flängande till och från tvättstugan. Rätt tråkig sysselsättning faktiskt.
 
Och så har jag fixat matlåda till mig själv och grabbarnas lunch till imorgon - LCHF-köttbullar blev det.  Grabbarna får pasta till sina köttbullar och jag får blomkålsris (man river blomkål så det ser ut som ris) och lite sås gjord på creme fraiche. Blir nog rätt gott hoppas jag. Enligt Katrin Zytomierska är det supergott så jag får lita på det då eftersom det är hennes recept. =)
 
 Nu har det gått 3,5 veckor. Sambon sa att "det syns" på mig att något hänt. Ska bli spännande att väga sig snart och se vad en månad har gjort.
 
Blir lite psykad av alla artiklar i tidningarna idag som talar om risk för stroke och hjärtsjukdomar om man lever på LCHF-kost. Detta känns ju riktigt nyttigt. Hur kan detta vara fel?
 
Fast jag saknar frukt förstås. Ett riktigt gott äpple eller kanske en näve vindruvor. På sommaren vill man ju äta goda färska frukter. Nåja, nu siktar jag på att kolla på en riktigt bra fotbollsmatch.
 
Viva España!
 
Ps. Profilbilden är tagen i Barcelona. =) Ds.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0