Ta mig till havet och gör mit till kung, kung över sanden och regnet och fotbollen!

Det var en jättetrevlig midsommar trots regn, eller kanske pga regnet. Regnet var den där kryddan som gjorde att det skrattades lite extra.
 
Det sedvanliga firandet med vänner i Varberg var som vanligt inplanerat med matintagande utomhus och aktiviteter utomhus, samt givetvis fotboll på TV med jordgubbar och glass. Lite regn kan ju inte störa vårt firande! Det blev ett jättestort partytält och långbord. Och visst kan man rensa bort borden efter middagen och spela kubb i tältet!!! Hur skoj som helst och lite extra utmanande också.
 
Och fotbollen på stranden (en tradition som måste upprätthållas till varje pris!!!) blir bara lite roligare om alla ser ut som nydränkta kattungar. Man är sådär ovanligt blek eftersom man inte solat, håret är stripigt av regnet och fullt med sand och maskaran har runnit ner i snygga svarta linjer i ansiktet. Kanske är det det Kung Fu Panda och inte Kung av sand? Och sanden är fuktig och kvinnan är ung, ta mig till havet och gör mig till fotbollskung! Vi hade iaf otroligt roligt och det var tungt att spela i den blöta sanden. Bollen går inte riktigt som man vill och benen viker sig till allas enorma glädje så klart. Sillen smakade bara HIMELSKT GOTT efter matchen och det krävdes mycket kalla drycker för alla var törstiga.
 
Och grabbarna kom igår. Det var så underbart. Jag blir sådär överlycklig varje gång jag ser dom igen. Allt känns bra och lugnt och roligt igen. Tillochmed matlagning och disk blir skoj, bara dom är hemma och stojar i bakgrunden. Jag fick lust att baka och svängde ihop LCHF-muffins (cup cakes) som smakade finfint. Grabbarna gillade dom inte alls. Kanske är dom inte vana vid den tunga mandelsmaken och den syrliga 8inte översöta) toppingen av philadelphia ost? Jag tyckte dom var helt OK, men dom kändes väldigt matiga och en muffins (cup cake) räckte mycket väl.
 
Apropå fotbollskung, så var det ju en spännande match igår. Jag höll på England och min sambo på Italien. Vi småkivades i soffan om vem som skulle vinna. Som tur var så vann Italien, så slapp sambon bli sur ;) Det känns rätt bra för mig. Jag hejjar ju ändå mest på Spanien och det ska bli roligt att se dom spela på onsdag.
 
Det som inte kändes roligt var att lämna tre sovande grabbar hemma imorse och kliva ut i regnet och gå till jobbet. Gud i himmelen va det regnade. Jag var dessutom väldigt trött, så promenaden med praply kändes extra tung. I kväll får det bli att sova tidigt.
 
En vecka kvar till semestern. 4 arbetsdagar. Och prognosen säger "REGN" 7 dagar i streck. Paraplyväder och knappast någon fotboll på sandstran i badshorts för killarna. tråkigt. Men solen kommer väl nästa vecka hoppas jag.
 
Vilket hav ska man ta sig till för att hitta solen om den inte kommer hit?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0