LCHF - my way

Idag är dag nummer 1. Numero Uno. Startdagen.

Jag hoppas det ska gå bra. Får se. Målet är att ta det långsamt och bara undvika dom värsta kolhydraterna, så som pasta, ris, potatis och bröd. För att få lite hjälp på traven har jag köpt Katrin Zytomierskas bok: Dags att bli smal - LCHF på mitt sätt. Enkla recept och bra pepp.

Frukost:
2 små skivor LCHF bröd (köpt på ICA faktiskt) och massor med kräftost. Kaffe m mjölk.

Mellis:
1 skiva finncrisp med smör och kokt ägg. Yoghurt med nötter och tranbär.

Lunch:
Stekt zuccini. Citronkyckling. Spenatblad. Yoghurtsås med gurka och koriander.



Kvällsmat:
Wokad biff med blomkål, zuccini, vispgrädde och dijonsenap. Serverat på babyspenat. GOTT!!!

Är ni med och peppar mig på resan?



Recept på citronkyckling hittar ni HÄR.
Ps. jag kör receptet med kycklingfilé och utan löken och slänger i lite finhackad chili ist.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0