LCHF eller GI-diet?

Nåja, strunt samma vad det kallas. Det är iaf nästan kolhydratfritt iaf.

På torsdag kväll bjöd min sambo på middag på restaurang. Det blev Rest. Villastan här i Borås och en perfekt grillad kalventrecote med café de paris smör och sallad. En äkta LCHF-rätt på en meny! Bra.

Sen har det varit frukostar med yoghurt med bär och ägg. Luncher med sallad och kyckling och kvällsmat med kyckling och kokta grönsaker (haricot vert och blomkål). Funkar jättefint!

Nu ikväll hade vi lite mys när andra matchen började (Portugal-Tyskland) och grabbarna fick mackor och O'boy och jag tog lite LCHF-bröd med smör, ost och skinka och yoghurt med hallon. Perfekt faktiskt.

Jag har glömt att väga och mäta mig, men det är inte så viktigt. Det är känslan som räknas och känslan är: HÄRLIGT! Det funkar. Inget sug och inget "tok-hunger".

Dock har jag märkt att jag inte tål nötter. Blir tokallergisk av bara två eller tre nötter. Kanske lika bra att låta bli.

Imorgon får vi se vad som står på menyn. Men en sak är säker: ägg och så yoghurt med bär är en bra grej.

Jag köper ICAs bärblandning med björnbär, gojibär, blåbär, vinbär och havtorn.



Tänk er dessa läckra bär och yoghurt naturell (3%). Hur gott som helst och ser läckert ut!

En sån frukost kan man väl äta varje dag? =)

Det bästa är att sambon hakar på min "diet". Både för att deffa lite och för att peppa mig. Han är go! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0