Akta era barn om i är i BORÅS!!!!

Igår kväll gick idoterna lösa i Borås och det är skrämmande HUR idiotiska dessa människor egentligen är. Läs och darra av skräck.
 
Först var det Idiot nummer 1 som körde mot rött ljus OCH tutade ilsket åt tjejerna på övergångstället att flytta på sig. Vid nästa rödljus (som han stannar vid konstigt nog) blir han utskälld efter noter av en budbilskille som sett allt och hamnat i filen bredvid. Hade inte han skällt ut honom, så hade jag definitivt ringt polisen. Jag var på väg att leta fram papper och penna för att anteckan regnumret.Var har den mannen hittat sitt körkort? Varför har han körkortet kvar?
 
Jag hoppas han skämdes! Undrar vilken idiotisk ursäkt han hade? "Jag såg inte...." Jubelidiot.
 
Sen kommer vi till idiot nummer 2 som nästan kör på mig och min äldste när vi står på parkeringen utanför fotbollsplanen Brämhults IP där minstingen just tränar fotboll. Medelålders snorkig wannabe i XC90 kör in mellan dom parkerade bilarna och så nära bilen där vi står (vi står vid kofångaren på en parkerad bil) att han faktiskt kör över grabbens kickbike så den slits ur händerna på honom! Hörlurarna som han håller fastnar i styret och slits av och går sönder och grabben blir rejält skrämd. När jag går fram till bilen och undrar vad föraren sysslar med får jag till svar: "Din grabb ska flytta sig! Han stod i vägen för mig!" Både man och fru (passageraren) skriker och gormar och anser sig ha rätt att köra över små barn om dom står ivägen för deras framfart.
 
Vill ni veta om jag blev arg? Gissa....
 
Människan ger sig inte. Han menar på att om man står i vägen för honom när man kommer så får man skylla sig själv och att det var MITT ansvar att se till att min grabb inte stod i ivägen för honom när han kom körande i sin ministridsvagn. Då påpekar jag för honom att jag vet att han har barn i samma ålder som min grabb och jag frågar honom: "Om du sett någon göra så här mot ditt barn och sedan argumentera som du gör, vad fan hade du känt då?" Jag såg att han hajjade till och så muttrade han ilsket att han skulle be om ursäkt, vilket han i och för sig gjorde, men det var verkligen det där barnsliga sättet att be om ursäkt på. Ni vet det där: "Mamma tvingar mig att säga förlåt så jag säger väl det, men jag vill egentligen inte" - sättet.
 
Våra barn går på samma skola. Jag undrar hur han beter sig när han kör förbi skolan? Kör han ner elever som går över gatan? Ska man kanske sätta upp varningsskyltar med hans foto (och ett på frun också för hennes attityd var inget bättre) och reg.nr så att folk ska kunna hålla sina barn undan så dom inte blir påkörda? Kanske dags för övervakningskameror på parkeeringen till Brämhults IP, så att vi kan skicka våra barn på fotbollsträning lite tryggare och medvetna om att vi får bevisen på bild för galna föräldrars framfart. Vilken intolerant inskränkt liten värld av egoism lever dom där två i egentligen? Om ni bor i Brämhult och har barn på Myråsskolan som sen tränar på brämhults IP - akta er!
 
Vuxen människa med egna barn som beter sig på det viset!!!! JUBELIDIOT! Han och frun ska definitivt inte ha körkort eller bil. Tänk va arga dom hade varit om någon gjort så mot deras barn. Polisanmälan hade väl suttit där som en smäck! Men själva kan dom bete hur illa som helst.
 
Detta var dagens varningsrapport från Borås. Jag är säker på att jag återkommer snart igen....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0