Regnig och rusk och bra är väl det.

Borås - Staden där det alltid regnar.

Det är egentligen inte sant. Det regnar minst lika ofta i Göteborg. Jag vet eftersom jag pendalr dagligen mellan dessa städer.

Men idag är det sant. Det är ett otäckt kallt regn som mest påminner om höstrusk. Vart tog vårvärmen vägen egentligen?

Det finns dock några plus med att det är en regnig fredag. Det betyder att man med gott samvete INTE behöver vara social ikväll. Det ska bli skönt att få krypa ihop i soffan med älsklingen och kolla på TV med tända ljus. Det har varit en hård vecka och vi är båda trötta.



Fast hur den här designern tänkte vet jag inte. Kanske inte så mycket på "mys" utan snarare "jag vill nog inte sitta alls"?

För mig är den perfekta soffan något som är varmt värlkomnande, mjukt, fyllt med kuddar och plädar för den perfekta soffliggarkvällen. Och så "vips" så ska den bli snygg, elegant och rymma många när man har gäster. Verkar inte som att designern till soffan här ovan tänkte så. =)
 

Hur ska ni njuta av fredagskvällen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0