Smarrigt NYBAKAT var det här!!!

Mina killar är otroligt roliga!

När det är dags att åka till skolan, typ kl 07.23, så berättar dom att det är lussefika på skolan och att man ska ta med sig egen fika idag. Hur ska man vara beredd på sånt? Jo, det ska jag berätta:

Man KÖPER lussebullar och pepparkaksrullar i affären dagen innan!

Det var faktiskt ren tur att jag gjorde det, eftersom jag faktiskt inte brukar köpa hem en massa sånt mitt i veckan. Varför jag köpte fika på en måndag vet jag inte. Men som sagt, det var tur att jag gjorde det.

Grabben fick med sig en lussebulle och en pepparkaksrulle.

 

Dom där pepparkasrullarna är JÄTTEGODA!!!!

Och det fanns julmust hemma, så lussefikat räddades i sista minuten!

Dom som får det svårt att rädda fikat är norrmännen. SMÖRBRIST! Med så mycket olja och pengar, så har det lilla landet glömt dom små viktiga sakerna i livet. Så som KOR, som ger mjölk, som blir grädde, som blir SMÖR.

Tur vi har smör och nybakat i Sverige.

Ha en underbar Lucia allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0