NU kan tomten komma!

Julgranen är klädd och alla paketen ligger under granen och väntar på julaftons morgonen (ähum....tomten...) så vi kan öppna alla paketen. Det fick bli en liten gran i år. Jag orkar inte med alla barren, men det måste vara en äkta gran! Det doftar gott i hela huset.



Det speciella med julpyntet, förutom att det är värsta kitsch, är att mina barn har valt ut det själva. Vår första jul ensamma, utan deras pappa, gick vi till Åhlens och killarna fick välja själva och fritt. Lillkillen var bara 2 och hans storebror 6, så det blev rätt så märkliga kombinationer. Men varje år när jag sätter upp pyntet minns jag lillkillens lyckliga leende när han faktiskt fick hålla i och köpa den där stora guldglittriga taggbollen och den rosa droppformade glassaken. Det är julpynt med minnen.

Och massor med paket ska det vara. Jag köper alltid för mycket, men jag älskar att ge bort saker.

Och pojkarna kommer hit på annandagen. Så jag får en lång jul, först med sambo och sen med barn. Mys.

Så ska jag köpa sill och bröd och frukt på fredag.....sen så....

Hur ser ER gran ut? Kitsch or colorful?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0